Każdy człowiek do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje raz na określony czas solidnej dawki odpoczynku – nie bez powodu pracodawcy mają obowiązek udzielenia pracownikom raz w roku 2 tygodni urlopu wypoczynkowego w jednym kawałku. Pracownicy mają zaś prawo oczekiwać, że w trakcie urlopu nabiorą sił i energii do dalszego okresu pracy. Urlop jest często czasem starannie zaplanowanym. Choć wiele osób lubi samodzielnie organizować sobie wolny czas, wciąż spora jest grupa ludzi chętnie korzystająca z usług biura podróży. Nie muszą się wtedy martwić o to gdzie będą spać ani co jeść. Również dodatkowe atrakcje zapewnia organizator wypoczynku, czyli biuro podróży. Czasami jednak nie wszystko idzie zgodnie z planem.
Biuro podróży – co może pójść nie tak
Korzystający z usług biura podróży mają prawo do wszelkim usług, które oferowało im biuro podróży przed wyjazdem, o takim standardzie, jaki został im zadeklarowany. Niestety nie należą do wyjątków sytuacje, kiedy standard zakwaterowania nie odpowiada temu, co deklarował organizator wypoczynku przed planowanym urlopem. Również niepożądane zmiany w jadłospisie są nieprzyjemną niespodzianką dla wypoczywających. Reklamacja do biura podróży nie zawsze spotyka się z należytą reakcją ze strony organizatora wypoczynku. Wszelkie odstępstwa od umowy zawartej z biurem podróży, które uniemożliwiły wypoczynek mogą stać się podstawą do ubiegania się o odszkodowanie na drodze sądowej.
Odszkodowanie od biura podróży
Sądy przychylnie odnoszą się do wniosków poszkodowanych w trakcie urlopu wczasowiczów. Rekompensacie ulega nie tylko opłata za wypoczynek, sąd bierze pod uwagę również straty moralne, przeżyty stres, czy uszczerbek na zdrowiu powstały na przykład wskutek złych warunków sanitarnych, uciążliwych insektów w pokojach (które pojawiły się z powodu niewystarczającej higieny obiektów udostępnionych przez organizatora) czy braków w wyżywieniu. Warto wziąć pod uwagę pomoc profesjonalisty w dochodzeniu swoich praw przed sądem. Doświadczony prawnik pomoże nam złożyć wniosek do sądu oraz zaoszczędzi sporej dawki nerwów.
Pamiętajmy, że choć nic zmarnowanych wakacji nam nie zwróci, możemy odzyskać poniesione koszty, co za tym idzie, zwiększyć odpowiedzialność i skłonić do bardziej rzetelnego traktowania klientów przez biuro podróży w przyszłości.