Podróżni korzystający z usług kolejowych w Białymstoku, zwłaszcza ci, którzy mają zamiar udać się do miast takich jak Warszawa, powinni być świadomi pewnych zmian. Nie wszystkie regionalne i krajowe składy odjeżdżają teraz z zadaszonych peronów. Przebudowa stacji kolei w Białymstoku spowodowała, że niektóre pociągi muszą odjeżdżać z toru o numerze 6, umiejscowionego około 100 metrów od głównego budynku dworca.
Wielu podróżujących nie jest poinformowanych o tych zmianach wynikających z trwającej przebudowy stacji. Z powodu braku tej informacji wielokrotnie są zmuszeni do poszukiwania swojego pociągu na całym terenie dworca. Jednak Tomasz Łotowski z PKP PLK zapewnia, że ta sytuacja ma charakter tymczasowy.
Zmiana miejsca odjazdu niektórych pociągów jest konsekwencją ograniczonej dostępności krawędzi peronów. Stacja kolejowa w Białymstoku jest obecnie placem budowy. Prace modernizacyjne są na etapie finałowym – przeprowadza się prace wykończeniowe na peronie numer 3 i połowie peronu numer 2. W związku z prowadzonymi pracami na torach, peron numer 4 jest chwilowo niedostępny. Prace obejmują również budowanie podziemnego przejścia pod stacją.
Na działających już peronach obowiązuje częściowo tymczasowe oznakowanie. Nowy tor – numer 6 – został zlokalizowany w nowym miejscu, za głównym budynkiem dworca, od strony poczty, około 100 metrów od głównego wejścia na peron. Jego lokalizacja była wynikiem dostępności terenu na stacji. Jak mówi Tomasz Łotowski, po ostatecznym ukończeniu wszystkich nowych peronów, tor nr 6 będzie wykorzystywany do obsługi pociągów regionalnych.