Plany dotyczące budowy kluczowego mostu na Narwi, będącego istotnym fragmentem obwodnicy Łomży i końcowego elementu trasy Via Baltica, napotkały na trudności związane z wyjątkowo wysokim poziomem wody. Zmusiło to wykonawców do tymczasowego wstrzymania prac. Na chwilę obecną nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak ta sytuacja wpłynie na termin zakończenia całej inwestycji i otwarcia nowej drogi dla użytkowników.
Odcinek trasy Via Baltica, biegnący od węzła Łomża Zachód do już istniejącego węzła Kolno, ma długość prawie 13 km. Most nad doliną Narwi, który stanowi niemal 1300 metrów tej trasy, to inwestycja o ogromnym znaczeniu dla układu drogowego regionu. Wraz z jego oddaniem do użytku, Łomża zyska nową obwodnicę.
Most nad Narwią jest jednym z najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Jest jednocześnie najbardziej skomplikowanym elementem całego projektu, ponieważ przebiega ponad terenami zalewowymi. To właśnie te warunki skomplikowały prace budowlane.
– Teren budowy został zalany, co zmusiło nas do wstrzymania pracy nad dwoma podporami mostu. Na tym etapie ciężko nam powiedzieć, jak to wpłynie na potencjalne opóźnienia – komentował sytuację Rafał Malinowski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.