Unia Metropolii Polskich (UMP) promuje swoją kampanię „Kto głosuje, ten się liczy”, z której celem jest zwiększenie frekwencji w nadchodzących wyborach samorządowych w kwietniu. Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku i prezes UMP, podkreślał podczas czwartkowej konferencji prasowej w Białymstoku, jak istotne jest to, aby jak najwięcej obywateli skorzystało ze swojego demokratycznego prawa do głosowania.
Kampania została uruchomiona w Białymstoku w czwartek. Plakaty i banery promujące kampanię, z wyraźnym przekazem „W niedzielę 7 kwietnia głosujemy w wyborach samorządowych!”, zawisły na ścianach różnych miejskich budynków. Reklamy będą także widoczne na autobusach komunikacji miejskiej.
Podczas konferencji prasowej, prezydent Truskolaski (który ubiega się o piątą kadencję na stanowisko prezydenta miasta) wezwał wszystkich mieszkańców Białegostoku do aktywnego udziału w wyborach 7 kwietnia. Przypomniał również, że analogiczna kampania miała miejsce przed wyborami parlamentarnymi 15 października 2023 roku. Według niego, była to ogromna inicjatywa, która przyczyniła się do historycznej frekwencji na poziomie ponad 75%.
Truskolaski wyraził nadzieję, że historia się powtórzy i mieszkańcy jeszcze raz zdecydują się na udział w demokratycznym procesie wyboru swoich przedstawicieli. „Mamy nadzieję, że mieszkańcy tłumnie stawią się przy urnach wyborczych, aby wybrać swoich przedstawicieli” – dodał Truskolaski.