Uniwersytet Medyczny w Białymstoku aktywnie uczestniczy w kształtowaniu przyszłości edukacji medycznej w Polsce. Podczas spotkania Konwentu Dziekanów Wydziałów Lekarskich Uczelni Publicznych, które odbyło się w dniach 20-21 listopada w Warszawie, przedstawiciele UMB wzięli udział w kluczowych dyskusjach dotyczących kierunku lekarskiego. Spotkanie zgromadziło ekspertów z 15 uczelni medycznych, którzy omawiali potencjalne zmiany w egzaminach, programach nauczania oraz innych aspektach kształcenia studentów medycyny.
Skład delegacji UMB i kluczowe tematy spotkania
W składzie delegacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku znaleźli się: prof. Tomasz Hryszko, dziekan Wydziału Lekarskiego, prof. Dariusz Lebensztejn, prodziekan ds. studenckich oraz Justyna Kurcewicz, kierownik Dziekanatu. W trakcie obrad poruszono kwestie związane z egzaminem OSCE, możliwym zniesieniem stażu podyplomowego, a także ujednoliceniem zasad oceniania i standardów kształcenia praktycznego.
Efekty współpracy i dialogu
Spotkanie zaowocowało opracowaniem wspólnych rekomendacji, które zostaną przedstawione Ministerstwu Zdrowia jako oficjalne stanowisko dziekanów. Prof. Tomasz Hryszko podkreślił, że kluczowe znaczenie ma współpraca oraz wymiana doświadczeń, które są niezbędne do sprostania nowym wyzwaniom w edukacji medycznej. Wspólne wypracowanie strategii ma na celu skuteczne wdrażanie zmian, w tym nowatorskiego podejścia do egzaminów OSCE.
Rekomendacje dla przyszłości edukacji medycznej
Rekomendacje opracowane podczas spotkania mają na celu nie tylko modernizację systemu edukacji medycznej, ale także dostosowanie go do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku pracy i wymagań współczesnej medycyny. Wprowadzenie nowych standardów oraz unifikacja zasad są kluczowymi elementami, które mogą znacząco wpłynąć na jakość kształcenia przyszłych lekarzy w Polsce.
Takie inicjatywy, jak ta podjęta przez Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, pokazują, że polskie uczelnie medyczne są gotowe na wyzwania przyszłości i chętne do wprowadzania innowacji, które mają na celu poprawę jakości edukacji i przygotowanie studentów do skutecznego wykonywania zawodu lekarza.
Źródło: facebook.com/UMBialystok
