Najważniejszymi wydarzeniami inwestycyjnymi tego roku są rozpoczęcie konstrukcji Via Carpatia oraz finalizowanie projektu Via Baltica, które kontynuowane będą w nadchodzących miesiącach. Droga Via Carpatia, która ma biec przez całe województwo od północy do południa, stanie się istotnym połączeniem między Budziskiem na granicy litewskiej a Barwinkiem na słowackim pograniczu. W swoim przebiegu obejmie takie miasta jak Białystok, Lublin czy Rzeszów. Całkowita długość tej trasy wyniesie około 700 kilometrów, a jej realizacja jest częścią Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku.
Jak informuje Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, we wrześniu i październiku ubiegłego roku rozpoczęto budowę trzech odcinków ekspresowej S19. Te odcinki to Haćki-Bielsk Podlaski, Bielsk Podlaski-Boćki oraz Boćki-Malewice. Całość obejmuje 39 kilometrów trasy, a planowane są kolejne odcinki.
W ramach tych inwestycji przewidziana jest również budowa obwodnicy Białegostoku oraz drogi prowadzącej do Kuźnicy i granicznego przejścia z Białorusią. Aktualnie w trakcie realizacji jest odcinek łączący Kuźnicę z Sokółką. Drogowcy wyłonili już wykonawcę innych odcinków: Sokółka-Czarna Białostocka, Czarna Białostocka-węzeł „Białystok Północ” i węzeł „Białystok Północ”-Dobrzyniewo. W pierwszym kwartale bieżącego roku oczekiwana jest zgoda na realizację odcinka Krynice-Dobrzyniewo-węzeł „Białystok Zachód”. Przygotowania są też prowadzone do budowy kolejnego odcinka: węzeł „Białystok Zachód”-Księżyno-węzeł „Białystok Południe”-Ploski z odgałęzieniem do Grabówki.