Postęp prac na zachodnio-północnej obwodnicy Białegostoku: pierwsza warstwa asfaltu wystawiona

Po czterech miesiącach intensywnych prac, inżynierowie drogowi zakończyli wylewanie pierwszej warstwy asfaltu na budowanej zachodnio-północnej trasie obwodowej w Białymstoku. Jest to konkretnie początkowa część trasy między Krynicami a Białymstokiem Zachód, a mianowicie od przyszłego tymczasowego ronda przy Obrubnikach do drogi powiatowej w Krynicy, która jest obecnie zamknięta dla ruchu od ostatniego miesiąca. Wiadukt zostanie wybudowany nad autostradą w Krynicy, aby umożliwić mieszkańcom dojazd do drogi do Ełku. Prace nad budową wiaduktu są już zaawansowane w ponad 30%.

Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, tłumaczy, że inwestor regularnie przeprowadza inspekcje, badania i analizy laboratoryjne na placu budowy. Wszystko to jest robione w celu oceny postępu prac. Przegląd budowy pierwszego odcinka północno-zachodniej obwodnicy ekspresowej Białegostoku odbył się w zeszłym tygodniu podczas spotkania rady budowy.

Rzecznik GDDKiA zapewnia, że inspekcja nie wykazała żadnych zagrożeń dla kontynuacji prac. Dotyczy to odcinka drogi ekspresowej S19 od Krynic do węzła Białystok Zachód. Na najświeższych zdjęciach udostępnionych przez inżynierów drogowych można zobaczyć pierwszą warstwę asfaltu na nowo budowanej drodze.

W ubiegłym tygodniu wykonano próbny odcinek podbudowy z mieszanki bitumicznej o długości około 200 metrów – informuje Rafał Malinowski. Ogólne postępy w pracach wynoszą obecnie około 25%.

Dodatkowo, prace ziemne, takie jak wykopy, nasypy i wymiana gruntów, są nadal prowadzone na odcinku od km 26+500 do 33+600 – dodaje rzecznik białostockiego oddziału GDDKIA.