Wprowadzenie asfaltowej nawierzchni na drogach technicznych wzdłuż polsko-białoruskiej granicy ma na celu usprawnienie pracy strażników granicznych oraz żołnierzy. Dzięki temu, możliwe będzie szybsze reagowanie na próby nielegalnego przekroczenia granicy, co stanowi kluczowy element bezpieczeństwa narodowego.
Aktualny stan prac
Obecnie trwają zaawansowane działania związane z modernizacją dróg technicznych przy granicy. Jak zaznaczył gen. Sławomir Klekotka, komendant Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej, nowa inwestycja ma kluczowe znaczenie dla efektywności działań interwencyjnych. Zgłoszenia o próbach przekroczenia granicy są natychmiast monitorowane przez Centrum Nadzoru, a szybkość reakcji jest teraz priorytetem.
Zakres modernizacji
Modernizacja obejmie niemal całą długość drogi technicznej, która rozciąga się wzdłuż stalowej bariery na granicy. Obecna struktura granicy mierzy 186 km, z czego tylko kilka kilometrów w rezerwacie przyrody pozostanie bez asfaltu. Odpowiedzialna za wykonanie prac jest firma Unibep z Bielska Podlaskiego, która podejmuje się tego wymagającego zadania.
Koszt i harmonogram
Całkowity koszt inwestycji wynosi ponad 290 milionów złotych. Projekt zakłada zakończenie prac jeszcze przed końcem bieżącego roku, co podkreśla determinację w szybkim usprawnieniu infrastruktury granicznej.
Efektywność i bezpieczeństwo są głównymi celami tej inwestycji. Dzięki asfaltowym drogom strażnicy będą mogli szybciej docierać do miejsc, gdzie dochodzi do prób przekroczenia granicy, co znacząco poprawi ochronę granic państwa. Inwestycja ta jest przykładem skutecznego zarządzania infrastrukturą na rzecz bezpieczeństwa kraju.
