Modernizacja infrastruktury przystankowej w Białymstoku – przetarg na projekt i wykonanie prac

Białystok, znanego miasta w północno-wschodniej Polsce, podjęło kroki w celu poprawy stanu infrastruktury przystanków komunikacji miejskiej. Planuje ten cel osiągnąć poprzez ogłoszenie przetargu, którego celem jest opracowanie szczegółowego projektu oraz realizacja prac remontowych i budowlanych na zatokach autobusowych. Szczegółowe postępowanie będzie obejmować łącznie 27 lokalizacji.

Miasto Białystok rozpoczęło proces przetargowy, który ma na celu wyłonienie kontrahenta do realizacji zadania w modelu „zaprojektuj i wybuduj”. Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie przebudowa zatok i peronów autobusowych, co ma na celu poprawić ogólną jakość infrastruktury przystankowej. W specyfikacji zamówienia zostały dokładnie określone 27 lokalizacji, które mają zostać objęte zmianami.

Pierwszym krokiem w ramach tego przedsięwzięcia będzie usunięcie nawierzchni utwardzonej kostką granitową w zatokach autobusowych, aby umożliwić badania jakości podłoża. Jeśli stan podbudowy okaże się niesatysfakcjonujący, przewidziana jest jej wymiana. Natomiast jeśli chodzi o nawierzchnie asfaltowe, planowane jest sfrezowanie górnej warstwy oraz renowacja wszelkich rys i pęknięć. Wykonawca projektu będzie również odpowiedzialny za regulację włazów studzienek i wpustów deszczowych, a także za ułożenie żółtych płytek ostrzegawczych wzdłuż krawędzi zatok i remont chodników poprzez wymianę płytek.

Projekt modernizacji przystanków komunikacji miejskiej w Białymstoku obejmuje również dodatkowe elementy infrastruktury pasażerskiej. W ramach tego na przystanku Wiewiórcza/WORD nastąpi wymiana ławek. Ponadto planowana jest wymiana wiat na przystankach: Baranowicka/Gródecka (028), Ciołkowskiego/Opolska (025), Branickiego/Miłosza (063), Wysockiego/Zgoda (572), Branickiego/Świętojańska (062), Wyszyńskiego/Urząd Marszałkowski (516), Popiełuszki/Sikorskiego (430), Składowa/Octowa (439), Branickiego/Automobilklub (069) oraz Al. Jana Pawła II/Rzeka Biała (593). W niektórych z tych miejsc wykonawca ma obowiązek stworzenia nowych przyłączy energetycznych do zasilania oświetlenia wiat lub dokonania renowacji słupków przystankowych i barierek.