Modernizacja i skrócenie czasu podróży: efekty inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na trasie Białystok-Warszawa

Zgodnie z trwającymi pracami przeprowadzanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu Rail Baltica, mieszkańcy Białegostoku mogą obecnie korzystać z drugiego nowo wybudowanego peronu na przystanku Białystok Zielone Wzgórza. Prace dotyczą modernizacji trasy między Białymstokiem a Warszawą, a nowe udogodnienia mają na celu poprawę komfortu pasażerów.

W tym samym dniu, kiedy został oddany do użytku, pierwsze grupy pasażerów zaczęły korzystać z nowego peronu. Ten ostatni wymieniony, oznaczony numerem 1, podobnie jak jego poprzednik peron nr 2 otwarty we wrześniu, ma długość aż 400 metrów. Pozwala to na obsługę zarówno pociągów regionalnych jak i dalekobieżnych składów o znacznej długości. Peron jest wyposażony w wiaty, ławki, tablice informacyjne i jest wyraźnie oznakowany. Co więcej, dostęp do obu peronów zapewnia podziemne przejście wyposażone w schody oraz pochylnie, co umożliwia korzystanie z niego także przez osoby o ograniczonej mobilności – informuje Tomasz Łotowski, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Łotowski dodaje również, że dzięki postępom prac na odcinku podlaskim linii Rail Baltica, od grudnia pasażerowie mogą liczyć na skrócenie czasu podróży z Białegostoku do Warszawy średnio o 10 minut. Natomiast ze względu na nadal trwające prace liniowe, pociągi do Warszawy i Ełku będą odjeżdżać z obu peronów na przystanku Białystok Zielone Wzgórza, co jest zaplanowane w aktualnym rozkładzie jazdy.