Start budowy 10 km fragmentu drogi S19 i obwodnicy Bielska Podlaskiego zwiastuje nowy sezon budowlany

W środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku przekazała informację o rozpoczęciu budowy około 10-kilometrowego odcinka Krynice-Dobrzyniewo-Białystok Zachód, będącego częścią przyszłej drogi S19. Prace ruszyły również na obwodnicy Bielska Podlaskiego na drodze krajowej numer 66, znajdującej się w województwie podlaskim.

Zgodnie z komunikatem, te inwestycje to początek nowego sezonu budowlanego. Dodatkowo, GDDKiA kontynuuje prace na pięciu innych odcinkach trasy S19 na terenie Podlasia. Pozostają także w toku prace przy obwodnicach Sztabina i Suchowoli, które są częścią drogi krajowej nr 8 Białystok-Augustów. Zaznaczyć należy, że budowa tych dwóch obwodnic odbywa się jako część rządowego programu, mającego na celu wybudowanie stu obwodnic w całym kraju.

Prace są nadal prowadzone na ostatnim odcinku drogi S61 Via Baltica – Łomża Zachód-Kolno, stanowiącym istotną część obwodnicy Łomży z nowo powstającym mostem na rzece Narew.

Zgodnie z komunikatem GDDKiA, na trasie Krynice-Dobrzyniewo-Białystok Zachód, która jest częścią przyszłej Via Carpatia, prace przygotowawcze do budowy są już w pełnym toku, a wykonawca przejął plac budowy. Wyjaśniono, że odcinek S19 w rejonie miejscowości Krynice połączy się z obecną drogą krajową 65 Białystok-Ełk. Nowo budowana trasa ominie Białystok od zachodu i połączy się ze śródziemnomorską trasą S8 (Białystok-Warszawa) na południu.

GDDKiA podkreśliła, że na skrzyżowaniu tych dróg powstanie pełny węzeł drogowy Białystok Zachód w formie czterolistnej koniczyny. Dodatkowo, blisko 2 km drogi S8 zostanie przebudowane. Na całym odcinku od Krynic do węzła Białystok Zachód zaplanowano budowę 13 różnych obiektów inżynierskich, w tym mostów na rzekach Supraśl i Biała, jak i wiaduktu nad torami kolejowymi na trasie Białystok-Ełk.