Do Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Białymstoku (KPKM) trafiły dwie propozycje dotyczące leasingu sześciu autobusów przegubowych z silnikami Diesla. Niestety, obie propozycje przewyższają założony przez przewoźnika budżet, ustalony na kwotę 12,4 miliona złotych brutto. Kwestia, która najbardziej interesuje to, którzy dostawcy są gotowi dostarczyć te nowe maszyny?
W tym tygodniu zostały ujawnione oferty składane w ramach przetargu na leasing sześciu autobusów przegubowych, nad którym pieczę sprawuje KPKM. Dostawą tych pojazdów są zainteresowane dwa konsorcja.
Konsorcjum Solarisa połączone z PKO Leasing złożyło droższą ofertę o wartości 15,833 miliona złotych brutto. Z drugiej strony, tańsza propozycja pochodzi od konsorcjum składającego się z Europejskiego Funduszu Leasingowego i Autobagi Polska. Ocenili oni koszt dostawy pojazdów na 13,654 mln złotych brutto. Autobagi jest reprezentantem firmy autobusowej BMC na polskim rynku, co sugeruje, że to prawdopodobnie pojazdy tego producenta zostały zaproponowane w przetargu.
Budżet KPKM wynosił natomiast 12,4 miliona złotych brutto.
Wszystkie autobusy mają być fabrycznie nowe, niskopodłogowe i spełniać normę emisji spalin Euro VI. Długość autobusu ma oscylować w granicach od 17,5 do 18,75 metra, a maksymalna wysokość to 3,4 metra. Autobusy powinny mieć niską podłogę na całej długości pojazdu, bez schodów wewnątrz. KPKM zaznacza jednak, że ten warunek nie wyklucza autobusów z pojedynczym schodkiem przy ostatnich drzwiach. Każdy z autobusów powinien pomieścić co najmniej 130 pasażerów, z czego minimum 35 na miejscach siedzących. KPKM wyraziło jednak preferencję dla „maksymalizacji liczby miejsc siedzących kosztem stojących”. Przewidywane jest również miejsce dla jednego wózka inwalidzkiego.