Władze miasta uruchomiły proces przetargowy na usługę polegającą na wywozie martwych zwierząt z obszaru miasta, który przyciąga liczną grupę zainteresowanych firm. Wielkość różnorodności cenowej ofert zgłoszonych w ramach przetargu jest znaczna, a najwyższa oferta przekracza 1,2 miliona złotych. Decyzja dotycząca wyboru kontrahenta przez miasto zapadnie wkrótce.
Zakresem zamówienia objęte są usługi związane ze zbieraniem, transportowaniem i przekazywaniem martwych zwierząt do specjalistycznych firm odpowiedzialnych za ich neutralizację lub recykling. Usługa dotyczy licznych obszarów miejskich – chodniki, jezdnie, pobocza drogowe, parki, place zabaw, cieki wodne oraz rowy. Ponadto obszar działania obejmuje także inne tereny pod jurysdykcją Gminy Białystok, które nie zostały nadane do zarządzania lub użytkowania przez inne jednostki.
Przygotowany przez gminę Białystok budżet na realizację powyższego zadania wynosi 705 753,59 zł brutto na okres trzech lat. Jednakże, podczas sesji otwarcia ofert ujawniono, że najwyższa z nich przekracza 1,2 miliona złotych. To znacznie więcej w porównaniu do pierwotnych założeń budżetowych.